23.2.2008

Lauantaita ja appelsiininkuoria

Yllätyin itsekin, kuinka hienot lapasista tuli. Löysin varastosta paljon valkoista Nalle-lankaa ja päätin tehdä siitä lapaset. Mutta valkoiset olisivat olleet kamalat joten ajattelin terästää lapasia jollain. Äitini on joskus ostanut ruskeankirjavaa lankaa ja tehnyt minulle villasukat siitä. Lankaa kuitenkin jäi yli ja päätin käyttää loput lapasiin. Minulla on tosin vieläkin paljon valkoista ja ruskeaa lankaa, mitäs niistä keksisi... Äitini ihastui näihin jo tekovaiheessa ja päätin antaa ne hänelle. Äitini risti nämä "pyhävanttuiksi".



Alotin tänään uutta työtä. Ostin eilen siihen langat. Riihimäen poika halusi uuden kaulahuivin, että saisi vanhan joskus pesuun (sekin minun tekemäni :)). Halusi samanlaisen kuin edellinenkin, mutta kieltäydyin; mustasta langasta 2 o, 2 n on aika tylsä ohje. Suostuttelin mustan langan kaveriksi harmaata ja se sopi pojalle. Ohjeen muutin niinkin mielenkiitoiseksi kuin 1 o, 1 n. Toivottavasti kelpaa, näemme taas huomenna. Kaulahuivi on hyvässä alussa.


Tänään olen innostunut kuvaamaan paljon. Halusin esitellä teille joululahjaksi saamani lakanat. Yleensä minulla on kirkkaita värejä ja isoja kuoseja lakanoissani, nyt pidän hillitymmästä. Nämä ovat nimittäin ihanat! "Dreaming your life, living your dreams"


Yllätytte varmaan, kun sanon, etten ole saanut vastapuristettua appelsiinimehua muuta kuin Teneriffalla noin 10 vuotta sitten. Äitini päätti korjata tämän valtavan erehdyksen ja nyt olen ihan koukussa. Ja kuoretkin on otettu hyötykäyttöön: huoneeni sijaitsee osittain maan alla, joten pienet ikkunani ovat aivan maan pinnan yläpuolella. Keväisin kollikissat tykkäävät tulla meille päin kyläilemään, katsomaan meidän tyttökisuja ja jättämään omat hajumerkkinsä ikkunani alle. Haju huoneessani on silloin sietämätön. Mutta kuulin, että kissat eivät pidä appelsiinin kuorista joten laitoin ne ikkunani alle. Nyt ei pitäisi kisujen pissit haista!


Kuva Napista :)

Ei kommentteja: